Sivut

sunnuntai 19. toukokuuta 2019

Mandala uuteen pannunaluseen

Ihanaa sunnuntaita! Nyt on mahtava fiilis, kun olen saanut nauttia vapaista viikonlopuista. Eilen näin pitkästä aikaa yhtä rakasta ystävääni, joka tuli tänne Hyvinkäälle minua tapaamaan ja tänään taas on luvassa mm. kirppiskierros. Koulun osalta työlistalla on vielä kaikenlaista järjesteltävää, kuten opparin palautus ja kypsyysnäyte sekä valmistumiseen liittyvä byrokratiasäätäminen, mutta siis voiton puolella jo selkeästi ollaan.

Vapaa-aikaa minulla oli koko kevään hyvin vähän, joten blogiin panostaminen on siinä sivussa jäänyt. Tajusin myös juuri, että olen postannut viimeksi jotain diy-aiheista joulukortteihin liittyen, vaikka minulla on ollut muitakin aiheeseen liittyviä postauksia jonossa. Korjataan tilanne siis heti! 


Aiemmin meiltä löytyi tasan yksi pannunalunen - ala-asteella tekemäni riemunkirjava mosaiikkipläjäys. Aloin kuitenkin kaipaamaan sen tilalle jotain fiksumman näköistä versiota ja mieleen tuli idea pyöreästä polttokuvioidusta pannunalusesta. Pannunalunen on meillä käytössä lähinnä teekannulle, joten mandala sopisi hyvin rentouttaviin teehetkiin.

Sopivaa puukiekkoa etsin pitkään kirppiksiltä. Lopulta vastaan tuli aikaa nähnyt korkista ja männystä valmistettu lasinalusteline, jonka purkamalla sain telineen pohjasta haluamani kiekon. Kellastunut mänty sai ensin pienen hionnan, ja sitten päästiinkin asiaan.


Polttokolvin isä osti minulle lahjaksi, kun innostui niin kovasti suunnitelmastani. Polttokolvaus ei ennestään ollut minulle yhtään tuttua hommaa, mutta paria virhettä lukuunottamatta kuvio onnistui hyvin. Lopuksi vielä kevyt petsaus päälle, niin kiekko olikin käyttövalmis ja olen kyllä tykännyt siitä kovasti. Jemmoissa odottelee inspiraatiota vielä neliön muotoinen pannunalunen, joka pääsee poltettavaksi ehkä tänä kesänä.


Oletko itse polttokolvannut tai millaisia pannunalusia teiltä löytyy?

2 kommenttia:

  1. Siitä tuli upee! :)
    Toi on niin hauskaa hommaa. Meinasikko tehä lisää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Lisää kyllä houkuttaisi tehdä. Mietin myös, että missä kaikessa muussa, kuin pannunalusissa tuota tekniikkaa voisi hyödyntää, ettei käy kohta niin, että meillä on vain valtava läjä pannunalusia :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥
Thank you for commenting! ♥