Sivut

perjantai 21. kesäkuuta 2019

Varjoviikuna ja muut valmistujaislahjat

Hei kaikki! Minulla ei ole nyt jakaa teille mitään säväyttäviä juhannustunnelmia, sillä tämä juhannus kuluu ihan vain kotona. Saunomisen ja taikojen sijaan olen järjestellyt kämppää löyhän konmaristi ja leiponut vuositolkulla tehtävälistallani olleita australialaisia klassikkoleivoksia lamingtoneja.

Viime viikolla postailin teille tunnelmia tradenomiksi valmistumisesta ja nyt olisikin vuorossa katsaus valmistujaislahjoihin. En tahtonut mitään isoja juhlia, sillä tämä oli jo toinen AMK-tutkintoni (toivottavasti enempää ei enää tarvita!). Valmistumistani juhlistettiin vanhempieni luona Tuusulassa kotoisalla illallisella, johon osallistui vanhempieni lisäksi vain Aleksi. Yhtään sen isompia pirskeitä en kyllä olisi kaivannutkaan.


Olin kieltänyt vanhempiani lahjomasta minua sen suuremmin, mutta tokikaan he eivät malttaneet olla hankkimatta mitään. Kukkien lisäksi minua odotti bonsai-mallinen varjoviikuna, jonka hankkimista olin jo jonkin aikaa suunnitellut. Tosin minulla oli sellaisen varalle vähän hömelö tuunailuidea, josta täytyy nyt puntaroida, että raaskiiko sitä toteuttaa kuitenkaan lahjaksi saadulle kasville.

Tiesin jo etukäteen saavani kauniin puisen vanhan vetolaatikon, jonka äiti oli bongannut minulle kirpparilta aiemmin keväällä. Heillä on siis itsellään samanlainen, jota olen monesti ihastellut. Lisäksi laatikossa oli sisällä muffinssivuokia. Pitäisikin taas aktivoitua leipomaan kuppikakkuja. Tällä hetkellä tuo vetolaatikko on käytössä työpöydälläni, sillä siihen on ollut hyvä organisoida pöydällä jatkuvasti olevia tarpeellisia pikkutavaroita.


Näistä kuvista puuttuu tätini lahja, joka sai erityisen hyvälle mielelle. Täti oli valinnut Kirkon ulkomaanavun Toisenlaisen lahjan ja lahjoittanut 15 puuntainta kehitysmaihin. Ekologisuus puhuttelee minua yhä enenevissä määrin, joten tällainen lahja oli upeaa saada.

Sukulaisilta saamieni lahjojen lisäksi myös tiimimme työpaikalta yllätti minut onnitteluilla valmistujaisia edeltävänä päivänä. Työkavereille oli selvästikin jäänyt mieleen minun teeharrastukseni, sillä sain lahjaksi kauniin Harion lasisen teekannun ja Théhuoneen lahjakortin. Oli ihanaa saada näin ajatuksella mietitty lahja heiltä! Teekannu on jonkin verran meidän vanhaa teekannua pienempi ja on jo nyt osoittautunut tosi hyväksi, kun haluaa esimerkiksi hauduttaa pienemmän määrän teetä ihan ajatuksella maisteltavaksi.


Millaisia valmistujaislahjoja olet antanut tai saanut?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! ♥
Thank you for commenting! ♥