Sivut

lauantai 31. elokuuta 2019

Elokuun parhaat

Hei hei elokuu! Menneestä kuukaudesta muodostui jotenkin huomaamattani kuukausi, jona tuli taas vaihteeksi tavallista enemmän pohdittua omaa hyvinvointia ja siihen vaikuttavia tekijöitä.


Jooga
Joogasta minulla oli ollut taukoa noin 5 vuotta kunnes nyt tässä kuussa kävin pitkästä aikaa taas joogatunnilla pari kertaa. Havaitsin olevani suunnilleen yhtä notkea kuin näkkileipä enkä edes pystynyt tekemään kaikkia asanoita, mutta voi miten hyvä fiilis tuli siitä, että sai aikaiseksi raahautua tunnille. Tätä lisää.

Omenoiden ja luumujen hilloaminen
Sain vanhemmiltani omenoita ja luumuja ja niinpä meidän kotona onkin elokuussa pöyrinyt pieni hillotehdas. Nyt pakastin on täynnä luumuhilloa ja tavallista sekä kanelilla maustettua omenahilloa talvea varten.

Kasvohoito
Halusin hemmotella itseäni kasvohoidolla viimeisen lomapätkän alkaessa - kasvohoidoissa olen viimeksi käynyt noin 10 vuotta sitten. Sain pötkötellä tunnin mukavasti nauttien kasvojen kuorinnasta, höyrytyksestä, kasvonaamiosta ja päähieronnasta. Jäin käynniltä kaipaamaan konkreettisempia vinkkejä kotona tapahtuvaan ihonhoitoon sekä osuvampia tuotesuosituksia, mutta ihoa resetoivana hoitona tämä oli varsin passeli.


Tilaus Flow Cosmeticsille
Flow Cosmeticsilla on tuloillaan brändiuudistus ja ennen sitä heillä on valtavasti tuotteita alennuksessa. Flow on viimeaikoina merkkinä kiinnostanut minua varsin paljon, joten pitihän sinne nyt sitten tilaus askarrella. Tilaamistani tuotteista olen tähän mennessä kokeillut arganöljyä, joka on osoittautunut huipputuotteeksi rauhoittaen jopa lieväksi POD-ihottumaksi epäilemääni iho-ongelmaa.

Iloa säkenöivä järjestys
Olen pari vuotta sitten lukenut molemmat Konmari-kirjat, mutta nyt tuli sellainen olo että toisen niistä haluaisin ihan itselleni hyllyyn inspiroimaan. Kirjaa löytää toki kaupoista vielä tai sen olisi voinut tilata, mutta minulle tuli jotenkin vahva aavistus, että kirjaa kannattaisi kysellä Facebookin Konmari-ryhmästä. Sieltä sopiva kirja löytyikin tosi nopeasti ja myyjä oli sujauttanut pakettiin mukaan ihanat terveiset ja yllätykseksi vielä tikkarin! Tässä kuussa olen lukenut kirjan ensimmäisiä kappaleita uudelleen ja alkanut käymään vaatteitani läpi kategoria kerrallaan.


Millaisia juttuja teit elokuussa?

4 kommenttia:

  1. Itse tein vaatehuoneeen ankaraa tyhjennystä, lähestyvä muutto pisti tulta hännän alle. Paljosta olen jo hankkiutunut eroon, ja nyt tuossa on valtaisa kasa, joka odottaa Fidan laatikkoon menoa. Tuntuu, että tässähän sielu puhdistuu samalla. 😹

    Sun elokuu kuulostaa kivalta. Oman hyvinvoinnin pohtiminen on joskus ehkä rankkaa, mutta parhaimmillaan palkitsevaa. Ja minä uskon siihen, että hyvinvointi löytyy tavallisesta, hyvästä arjesta. 💛

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin kuvitella että sulla on nyt varmasti super hyvä fiilis, kun vaatekaappi on tullut kollattua läpi! Hyvä sinä! Vaatekaapin täytteenä olevat huonosti istuvat tai muuten vaan käyttämättä jääneet vaatteet nimittäin voi painaa mieltä yllättävän paljon.

      Ja sinäpä sen sanoit että hyvinvointi löytyy hyvästä arjesta, tuo on niin totta! <3 Itseäkin kiinnostaa nykyään yhä enenevissä määrin panostaa hyvään arkeen ja toimivaan ja viihtyisään kotiin.

      Poista
  2. Jooga on kyllä niin parasta sekä mielelle ja kropalle, onneksi nyt alkoi taas yliopistoliikunta niin pääsee taas joogailemaan! Oon tosi laiska joogaamaan kotona, mut se johtuu myös paljolti siitä ettei mulla oo hyvää joogamattoa. Toi mun matto on jotenkin tosi liukas ja asanoissa on vaikea pysyä, koska kädet ja jalat lipsuu jatkuvasti, se vie paljon rentoutumisesta pois..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten vaan matto-ostoksille ;) Uusi mattohan kestää käytössä kuitenkin pitkään ja kuulostaa tuossa tapauksessa ihan fiksulta panostukselta.

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥
Thank you for commenting! ♥